LIKWIDACJA BARIER W KOMUNIKOWANIU SIĘ
A.
O dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności oraz zostało poparte opinią lekarza. Bariery w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.
B.
Aby ubiegać się o dofinansowanie należy złożyć poprawnie wypisany wniosek oraz załączniki:
- kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub równoważne (określające grupę inwalidzką, niezdolność do pracy, niezdolność do samodzielnej egzystencji), w przypadku dzieci do lat 16 – orzeczenie o zaliczeniu dziecka do osób niepełnosprawnych,
- kopia orzeczeń osób wspólnie zamieszkujących
- aktualne zaświadczenie lekarskie,
- wycenę urządzenia (oferta cenowa, faktura proforma, kosztorys),
- w przypadku zakupu komputera należy dołączyć zaświadczenie od pedagoga szkolnego, terapeuty potwierdzające konieczność komputera w procesie edukacyjno-terapeutycznym oraz zaświadczenie ze szkoły potwierdzające realizację obowiązku szkolnego.
- RODO,
- uzasadnienie wniosku.
Po zatwierdzeniu wniosku następuje:
- podpisanie umowy pomiędzy wnioskodawcą a Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- realizacja zadnia,
- rozliczenie zadania.
Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków.
pobierz plik: [ WNIOSEK - likwidacja barier w komunikowaniu się ]
pobierz plik: [ Upoważnienie do złożenia wniosku (obowiązkowo gdy wniosek składany jest w imieniu osoby drugiej) ]