LIKWIDACJA BARIER W KOMUNIKOWANIU SIĘ

A.

O dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności oraz zostało poparte opinią lekarza. Bariery w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.

B.

Aby ubiegać się o dofinansowanie należy złożyć poprawnie wypisany wniosek oraz załączniki:

  • kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub równoważne (określające grupę inwalidzką, niezdolność do pracy, niezdolność do samodzielnej egzystencji), w przypadku dzieci do lat 16 – orzeczenie o zaliczeniu dziecka do osób niepełnosprawnych,
  • kopia orzeczeń osób wspólnie zamieszkujących
  • aktualne zaświadczenie lekarskie,
  • wycenę urządzenia (oferta cenowa, faktura proforma, kosztorys),
  • w przypadku zakupu komputera należy dołączyć zaświadczenie od pedagoga szkolnego, terapeuty potwierdzające konieczność komputera w procesie edukacyjno-terapeutycznym oraz zaświadczenie ze szkoły potwierdzające realizację obowiązku szkolnego.
  • RODO,
  • uzasadnienie wniosku.

Po zatwierdzeniu wniosku następuje:

  • podpisanie umowy pomiędzy wnioskodawcą a Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  • realizacja zadnia,
  • rozliczenie zadania.

Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków.

pobierz plik: [ WNIOSEK - likwidacja barier w komunikowaniu się ]

pobierz plik: [ Upoważnienie do złożenia wniosku (obowiązkowo gdy wniosek składany jest w imieniu osoby drugiej) ]